reklama

Som empatický pacifista

Každý deň si aspoň jedným očkom kuknem niektorú z milióna správ a spravodajstiev, pričom si mnohokrát prečítam len názov článku a hlbšie sa už nešprtám, lebo buď to za čítanie nestojí alebo nadpis už prezradil hlavnú pointu. Dnešok nebol výnimkou, a tak si takto bádam po jednej nemenovanej celkom neprofesionálnej slovenskej stránke, a kde sa vzal, tu sa vzal, naďabil som na zvláštny článok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

„Bitku sme prehrali, ale vojna sa akurát začína.“ Paráda, zas jeden z tých prehnane vtipných redaktorov, ktorý túži upútať nadpisom. A čuduj sa svete, podarilo sa mu to aj pri mne, ale tak tu máme aspoň dôkaz, že stále nie som v poriadku. Nevystrašil ma však, veď predsa v rádiu rozprávali, že už sa podpisuje prímerie, že stačí vybaviť nejaké sankcie a vrátiť pár ukradnutých ľudí. Ale veru tento artikel ma upútal ako mŕtva žaba v strede vozovky. O čo ide?

Odpoveď sa dostavila ani nie o pár sekúnd. Jednalo sa o športovú záležitosť a čo čakať od ľudí, ktorí nepoznajú futbalistov, vycapených v ich článkoch. Lenže tu nešlo o nich, pretože tu, prosím pekne, išlo o citáciu jedného ukrajinského športového denníka, ktorý, ako som sa mohol presvedčiť, bez hanby produkuje možno aj kvalitné články. A v čom je teda problém, keď sa neprevinilo slovenské športové spravodajstvo?

V pondelok 8.9.2014 sa odohral kvalifikačný zápas, v ktorom na seba narazili Ukrajina a naše Slovensko. Už prvým prekvapením článku bolo, že naša reprezentácia zvíťazila, no opäť s bohatou gólovou nádielkou, pričom zápas skončil 0:1 z pohľadu domáce tímu, ale to sa úplne stratí pri pohľade na nesmierne zábavný výrok, ktorý som už vyššie spomenul.

Ukrajinský redaktor, ktorý to napísal, má u mňa veľké plus (ktoré mu určite zaručí mnoho výhod), pretože napísať, že prehraná bitka je len začiatkom vojny v čase, keď tá vojna v Ukrajine vážne bola (teda aspoň podľa televízie a správ, lebo osobne som sa nebol pozrieť, mal som akési vybavovačky), tak na to treba vážne guráž. To je ako keby som v čase hladomoru napísal, že „Nenažraný Suárez opäť zahryzol do poriadneho kusu mäsa“ alebo v čase, keď dôjde voda „Futbalisti konečne zahnali suchoty“. 

Ja viem, nie je to vôbec vtipné, ale čo chcem povedať je, že chlieb aj tak nebude lacnejší a len ma mrzí, že Ukrajina dobojovala jednu ťažkú vojnu a hneď vyhlásila aj druhú. A ešte viac ma mrzí, že sú v tom úplnou náhodou namočení aj naši futbalisti. Preto som empatický pacifista a budem vždy "bojovať za mier!", i keď mi to je ľúto.

Samuel Prílepok

Samuel Prílepok

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu