reklama

Zlý pes

Tak ako mnoho iných dní predtým, a bolo ich asi päť, vybehol som z domu, aby som bežal. Len tak, ako to v modernom svete chodí, teda beží, utekať nikam za ničím, a pritom sa cítiť fajn. Veď ako náhle by o niečo šlo, bolo by to vari dvakrát také skvelé. Nieže by ma to nenapĺňalo, no vždy keď behám, stíham hľadieť po strakách, ba aj všade inde, lebo inak by som sa asi unudil počas toho, ako hýbem len nohami, rukami a mozgom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som tak aj v tento deň hýbal tou vecou v mojej hlave, mysliac si, že vari už nikdy nebude fungovať, moje oči zbadali niečo zvláštne. Samozrejme, že sa to všetko odohralo v behu...dobre, tak v miernom pokluse, takže som aspoň tou vecou musel pohnúť rýchlejšie. To, čo som pobadal, bola malá tabuľka s trošku nepekným nápisom. Visela na dome, takže ľudia ju určite museli zbadať vždy, keď si ten úplne obyčajný dom prezerali. Niesla odkaz: „Pozor, zlý pes!“ Bežal som ďalej, akoby sa nič nestalo.

Zlý pes? To ako vážne pán majiteľ? Zlý pes? Viete o tom, že keby som bol ja tým psom a prečítal by som si toto na tabuľke, ktorá by bola akýmsi uvítacím billboardom domu, v ktorom bývam, tiež by som bol veľmi zlý? Nie že to uráža toho psa, ale ešte to aj poukazuje na to, čo si o ňom domáci myslia. Veru, radosť žiť v takej domácnosti.

Bežal som tadiaľ potom ešte niekoľkokrát, no tento raz som hľadal toho chudáka psa. A verte či nie, žiadny tam nebol. Sa mu ani nečudujem, že si pobalil svoje veci a odišiel. Ktovie, kam sa podel, no všade lepšie, ako na mieste, kde vás nazývajú zlým len preto, aby niekoho vystrašili. Áno, tak je to. Ide len o to, že tí, čo bývajú v tom dome, túžili vystrašiť potencionálnych zlodejov, vandalov a podobných huncútov, ktorí však nanešťastie chodia radšej v noci, a teda si tú tabuľku ani nemajú šancu všimnúť. A hlavne, keď tam žiadny pes nie je, keďže ho odtiaľ nepriamo vyhnali jeho vlastní, tak to i tak nemá žiadnu cenu vôbec si niečo vešať na dom.

Viem, že ten pes nemal šancu vidieť, čo je na tej tabuľke. Majiteľ bol totižto taký prefíkaný, že ju vycapil dosť vysoko nato, aby ju akýkoľvek pes mal šancu prečítať. Z tohto sa dá ľahko vydedukovať, že celá táto vec bude mať hlbšie opodstatnenie. Možno dokonca dochádzalo k domácej tyranii, či iným trestným činom. A čo je najhoršie, ten pes sa teraz niekde možno túla sám, s len veľmi malou šancou na prežitie.
Toto všetko a ešte mnoho viac spôsobila jedna plechová tabuľa. Ide hlavne o to, čo bolo na nej. Preto si treba dávať pozor na to, čo chceme povedať a ako to povieme, lebo následky môžu byť viac než nepríjemné a veru, neochráni nás ani náš zlý pes.

Samuel Prílepok

Samuel Prílepok

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu