reklama

Kto vlastne vyhral?

Myslím, že sa dnes roztrhlo vrece s článkami na tému Marián Kotleba, a preto si dovolím pridať jeden svoj laický, aj keď politike som sa šťastne vyhýbal až doteraz. Všetci dobre viete, že Marián Kotleba vyhral voľby v Banskobystrickom kraji a teda sa stáva županom. Ja sám by som ho nevolil, pretože extrémizmus určite nie je riešením a som zásadne proti nemu, no žiaľ voliť nemôžem a taktiež nepodlieham tomuto kraju, no nechcem sa tváriť, že sa ma to netýka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo ma ale zarazilo, bol výrok pána Freša, víťaza volieb v Bratislavskom kraji, ktorý pána Kotlebu nenápadne prirovnal k Hitlerovi a ešte zo seba vytrúsil vetu:“ Víťazstvo Kotlebu je porážkou demokracie na Slovensku.“ Moja otázka znie „Prečo?“ Som síce len decko, ktoré sa do politiky vyzná asi ako niektorí naši politici, ale viem čo je demokracia.

Slovensko je republikou a teda z rímskeho res publica to znamená vec verejná . Demokracia je znakom republiky. My, občania, sme republika, my sme demokracia. A preto sa pýtam, že ako mohlo víťazstvo Kotlebu znamenať prehru demokracie, keď ho volilo 71 000 občanov, čo v prípadne Banskobystrického kraja znamená väčšina. Môj názor je, že opak je pravdou a teda že zvíťazila demokracia. Ľudia si ho vybrali. Nezáleží na tom, aké sú názory politikov. Nie oni nám budú hovoriť, že je dobré a čo nie, ale my im sme povinní dať na vedomie, čo sa nám páči respektíve nepáči. A teda ak vyhral Kotleba, tak to znamená, že niekde bola chyba.

Tu sa zas pozastavím k ďalšiemu vtipnému vyhováraniu pána premiéra Fica, ktorý tvrdí, že za toto víťazstvo nemá zodpovednosť Smer, teda ani on sám. Zodpovednosť za to majú všetci a pán premiér, nevyzujete sa z toho. Ak sa vám nepáči výsledok, mali ste s tým niečo robiť predtým a nie sa teraz vyhovárať a dávať preč ruky od „problému“, ktorý tu vraj nastal. A si protirečiť, pán premiér, to je groteska.

Bite ma, režte, no môj názor je, síce nepodstatný, ale zato určite opodstatnený. Bol som zaskočený, keď som sa dozvedel, ako skončili voľby v Banskobystrickom kraji. Kto nebol. No Mariána Kotlebu reálne volilo len približne 14% možných voličov z tohto kraja. Kto tu teda prehral ? Demokracia, ktorá na Slovensku funguje podobne ako moje trávenie, alebo práve naše politické strany, vyhovárajúce sa jedna na druhú, prípadne na demokraciu.

Ja osobne netuším, čo sa bude diať po týchto voľbách. Dúfam, že pán Kotleba nebude presadzovať svoje „názory“ príliš radikálnym spôsobom, lebo tým by spôsobil svoj pád a koniec. No taktiež si myslím, že toto víťazstvo je prvý znak toho, že naša demokracia nenesie len jedno meno, smerujúce do našich kanalizácií, ale že ľudia, keď chcú, môžu dosiahnuť svoje. Víťazstvo Mariána Kotlebu teda považujem za rázny krok proti nášmu súčasnému usporiadaniu v štáte a som zvedavý, čo sa bude diať. Sám dúfam v istý domino efekt, ale ako poznám náš štát, je možné, že o mesiac si ani nespomenieme, že nejaký Marián Kotleba niečo vyhral.[/content>

Samuel Prílepok

Samuel Prílepok

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu